על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר: 03-5627231

 


מקס פיין – חייו

נולד בשנת 1868 בעיר לובביץ' שברוסיה הצארית, נתייתם בגיל צעיר.

בשנת 1890 היגר לארצות הברית, שם עבד בתחילה כמוביל פחם ולאחר מכן היסב את מקצועו לחייט. בתקופה זו חלה במקצוע החייטות "אבטלה סמויה", ופיין מצא לעצמו זמן לחשוב על תנאי העבודה של החייטים ותוך זמן קצר נהיה למנהיג אהוד באיגוד החייטים.

ב-1897 החל לעבוד במערכת העיתון היידי פארווערטס, וב-1901 נכנס לעסקי הדפוס. במקביל החל לארגן פגישות פועלים שבהן הוחלט להקים את המפלגה הסוציאליסטית בעיר ניו יורק והיה המועמד הראשון של המפלגה למועצת העיר. ב-1906 נטש את עסקיו לטובת משרת מזכיר בחברה העברית המאוחדת. התפטר ממשרה זו בסיום שביתת האופים וחזר לעסקי הדפוס יחד עם בנו, ובמקביל עודד פעילות התאגדותית ומעמדית במגזרים השונים. במהרה הפך למנהיג תנועת העבודה היהודית בארצות הברית .   פיין נפטר בשנת 1928.

 

מידע על בית הספר

בימים אלה מח"ט עמל מקס פיין מתחדש.

משרד החינוך, בשיתוף עם רשת עמל, בחר בבית ספרנו להוביל את חיזוק התחום המקצועי והכנה לקראת היציאה לעבודה.

בית ספרנו מציג לתלמידיו השלמת תעודת בגרות משמעותית ואיכותית, לצד המומחיות שלנו ברכישת מקצוע ולימודי המשך. אנו כפופים למשרד החינוך. אנו עובדים מול אגף שחר וכל בעלי התפקידים במשרד החינוך, כל מורה עובד על פי תוכנית משרד החינוך ומחויב כנדרש לעבור השתלמויות במקצוע ההוראה עפ"י דרישות משרד החינוך.

השנה נמשיך ללמד בשיטות עבודה חדשניות, נעבור השתלמות מוסדית לקבל כלים להתמודד ולחזק את השינוי המשמעותי של המעבר.

בשנה זו לצד השבחת ההוראה הפדגוגית, בית הספר עבר שיפוץ  והצטיידות של מרכזי למידה חדשניים.  כל צוות בית הספר התגייס בשנה זו לטובת השינוי המשמעותי.

שנה זו היא שנת מבחן עבורינו. כולנו חברנו יחד לקדם את השינוי וליצור ביה"ס ייחודי המשלב מקצוע ועבודה.

 

רקע על בית הספר

 מח"ט עמל מקס פיין מקבוצת עמל, ממוקם במרכז העיר תל אביב מול מגדלי עזריאלי, מיקום מרכזי זה מקנה לתלמידים גישה מהירה ונוחה לבית הספר מכל ישובי האיזור.

ביה"ס עמל מקס פיין מפעיל את החינוך המקצועי משנת 1928 ומתמחה במקצועות הרכב והמנהל. המעבר מאפשר שינוי בתפיסת העבודה ותפיסת ההוראה ומחייב היערכות פדגוגית מקצועית ובעיקר מחייבת היערכות לקראת שינוי פני המגמות בעתיד. התלמידים מגיעים מאיזור תל אביב בעיקר מהשכונות הדרומיות וגם מערים סמוכות.

תלמידי בית  הספר לומדים במסגרת משרד החינוך לקראת תעודת בגרות ותעודה טכנולוגית מקצועית.

 

   

 

 

 

 

שלום תלמידים יקרים

בית ספר מקס פיין שם לעצמו כמטרה להכשיר את התלמיד להשתלב במציאות חברתית משתנה ובעולם הטכנולוגי העתידי – באמצעות רכישת מקצוע.

ביה"ס עבר לפיקוח משרד החינוך שמשקיע רבות בתלמידי ביה"ס ובהצלחתם.

אנו רואים את מרכז הפעילות החינוכית של בית הספר וחותרים ליצירת אקלים חברתי ולימודי תומך עבור כל תלמיד ותלמיד.

תפקידנו כאנשי חינוך לאפשר לכל תלמיד ותלמיד להגיע להישגים לימודיים, לרכוש מקצוע ולהשתלב בחברה כאדם תורם ונתרם.

לצורך השגת יעדים אלה אנו דואגים לקיים סביבה לימודית וחברתית המאפשרת לכל תלמיד מיצוי מרבי של הפוטנציאל האישי שלו.

מקבלים תעודת בגרות רגילה טכנולוגית בפיקוח משרד החינוך.

ביה"ס מצויד המעבדות מתקדמות – חדרי מחשב וסדנאות חדישות ומשוכללות מהמיוחדים בארץ. התלמידים רוכשים ידע מקצועי ומשתלבים  במקומות עבודה יוקרתיים ובמוסכים בעלי שם.

נפתחו כיתות המשך יג' ו יד' למגמת אוטוטק לטכנאים והנדסאים.

בצד הלימודי והעבודה מתקיימת בביה"ס פעילות חברתית ענפה ביותר הכוללת טיולים, סיורים מקצועיים ופעילות מגוונת כחלק מהמערך הלימודי.

בית הספר שם דגש על חינוך לערכים דמוקרטיים, מעורבות חברתית, חינוך תעבורתי (נהיגה ותיאוריה) והכנה לקראת גיוס לצה"ל.

אנו רואים את ביה"ס כחלק מהחברה וכגורם מרכזי בעיצוב פניה.
בית ספרנו קולט באהבה ובברכה ובנכונות רבה תלמידים מהעיר תל-אביב  והסביבה.
בואו, הצטרפו אלינו – נשמח לראותכם בבית ספרינו. 

 


מגמות המכללה:
משרד החינוך ורשת עמל הקימו בביה"ס מרכז יזמות טכני העונה על מיטב החדשנות בעיקר בתחום מקצוע הרכב וגם בתחום המנהל.
בשנת תשע"ח נפתחת כיתת טכנאים הנדסאים במקצוע האוטוטק.

מגמת אוטוטק 

תוכנית הלימוד באוטוטק כוללת נושאי לימוד מקצועיים בתחומים כגון מתמטיקה, פיזיקה, חשמל, הכרת מערכות רכב מתקדמות, בקרת אקלים ברכב, גרפיקה הנדסית, תורת המנוע, בטיחות, אבחון תקלות ברכב (דיאגנוסטיקה) ועוד נושאי לימוד מגוונים שילמדו במהלך הקורס ויתורגלו בצורה מעשית.

בוגרי מערכות הנדסיות ממוחשבות עם התמחות "אוטוטק" רוכשים במהלך לימודיהם מגוון כלים הן בתחום המקצועי והניהולי המאפשרים להם להשתלב במגוון רחב של תפקידים בענף הרכב במדינת ישראל. מערכת החינוך מחויבת לספק ההכשרות המקצועיות שיאפשרו לכל בוגר להשתלב במעגל העבודה ולהוות גורם תורם בתוצר הלאומי.

תלמידים בעלי זיקה ועניין יש לכוון להכשרות מקצועיות שיפתחו בפניהם תחומי לימוד מאתגרים, יבטיחו עבורם אפשרויות פרנסה וקידום מקצועי, ויספקו לשוק העבודה את כוח האדם הדרוש להמשך תפקודו היעיל וצמיחה כלכלית. למסיימי התיכונים המקצועיים בענף ה"אוטוטק" תהיה פתוחה הדרך להשלמת תואר בהנדסה במכללת אפקה.
תוכנית לימודי אוטוטק, שגובשה על ידי המומחים המובילים בארץ בתחומי הרכב, הטכנולוגיה והחינוך, כוללת מורים ומדריכים מקצועיים, מעבדות משוכללות, עזרי למידה, אשר יאפשרו התנסות מעשית בחומר הלימוד. תוכנית הלימוד תאפשר עזרה אישית למתקשים. ותפעיל מערך מלגות למעוטי היכולת. המסלול זוכה לתמיכה מלאה על ידי מספר גורמים, בהם צה"ל, יבואני הרכב ואיגוד המוסכים אשר מאמצים את בתי הספר המשתתפים בתכנית ומעניקים את התמיכה הטכנולוגית והמעשית הנדרשת לאורך כל תקופת הלימודים. חיל החימוש מעניק למצטיינים מלגות ורישיון נהיגה, ומממן עבור התלמידים לימודים אקדמיים.

     

 

 

מגמת ניהול עיסקי. 

מגמת "ניהול עסקי" מקנה לבוגריה השכלה רחבה בהבנת הארגון, ניהולו ומקומו במשק הכלכלי, תוך כדי שימת דגש על משאבים מרכזיים בארגון: תחום ניהול משאבי אנוש והתחום המסחרי והפיננסי.

תלמידי המגמה מתמחים בניהול משאבי אנוש.
חלק מהתמחויות אלה מוכרות בשוק העבודה ומזכות את הבוגרים בסיווג מקצועי מתאים. מטען הידע הרחב שנרכש על ידי הבוגרים, מאפשר להם המשך לימודים באקדמיה בתחומים: כלכלה וניהול, מינהל עסקים, ניהול משאבי אנוש, ייעוץ ארגוני ועוד. כל מקצועות המגמה ברמה מוגברת מזכים את בוגריה במקדם הטבה (בונוס) בעת קבלתם ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה.

בבית סיפרנו תלמידי שכבה י"א יוצאים להתנסות מעשית במקומות עבודה כמו: "בזק" , "חברת חשמל", משרדי  עורכי דין ועוד. מקום העבודה מקנה לתלמידינו לרכוש ידע וניסיון מקצועי שיסיע להם בעתיד. תלמידים מקבלים שכר ותנאים ע"פ חוק.

מבנה הלימודים – מקצועות טכנולוגים המחייבים במגמה = 9יחדות בגרות  

מקצוע א – פיסיקה 30% – 1 יח"ל

מקצוע ב – מנהל וכלכלה כולל יסודות החשבונות.( 5 יח"ל)

מקצוע ג – פרויקט ניהול משאבי אנוש ( 3 יח"ל )

 

 

אנו רואים בתלמיד את מרכז הפעילות החינוכית של בית הספר, וחותרים ליצירת אקלים חברתי ולימודי תומך ומעודד עבור כל תלמיד.

בית הספר שם דגש על חינוך לערכים דמוקרטיים, מעורבות חברתית והכנה לקראת גיוס לצה"ל.

אנו רואים את תלמידי בית הספר כחלק מהחברה הישראלית, ושואפים להקנות להם את מירב הכלים על מנת להשתלב בה באמצעות מקצוע ופרנסה.

שמנו לעצמנו כמטרה להכשיר את הבוגר להשתלב במציאות חברתית משתנה, ובעולם הטכנולוגי העתידי.                                                                                                                                                                                  

     יעדים מרכזיים לשנת הלימודים תשע"ז 

  • יעד: תעודה משמעותית לכל תלמיד
  • יעד : לשמור על נוכחות התלמידים שנקלטו בביה"ס.
  • יעד: להכין את התלמידים לעולם העבודה.
  • יעד: בניית תכנית עבודה למרכזי הלמידה החדשניים.
  • יעד: חינוך לפלורליזם, לסובלנות חברתית ואחריות אישית וקבוצתית.
  • יעד: קידום מירבי של תלמידים תת משיגים.
  • יעד: הפעלת פרויקטים ייחודיים ומעניינים בשיתוף הקהילה.

  •     טיפוח מחויבות ואחריות כלפי הסובב. תרומה לקהילה.
  •     טיפוח בקרב התלמידים מודעות לזהות אישית.
  •     טיפוח את אהבת הארץ בקרב התלמידים.
  •     טיפוח מודעות בנושא זהירות בדרכים – מלחמה בתאונות הדרכים.
  •     טיפוח בקרב התלמידים יושר, הגינות ואחריות אישית.
  •     טיפוח בקרב התלמידים מודעות לכושר גופני ופעילות ספורטיבית.
  •     טיפוח בקרב התלמידים מודעות לחגי ישראל.
  •   טיפוח בקרב התלמידים מוכנות לגיוס לצבא ותרומה לחברה.
  •   טיפוח יחס לאסתטיקה ולעיצוב הסביבה.

 

 


נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:   נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !

ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.

בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.

במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.

כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .

חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.

חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.

תורני הכיתה ידאגו בשעת ההפסקה לניקיון הכיתה ולאוורורה ולניקיון הלוח. כל תלמיד אחראי לניקיון סביבתו.

התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה.

אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לסגן  המנהל האחראי על המערכת.

נוהלי משמעת

תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור,יוצא מהכיתה יירשם במשרד  ויחזור מיד לשיעור .

המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה.

תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.

לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.

בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.

במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י  הנהלת ביה"ס.

 

מבנה ארגוני

הנהלה

  • נחמה שני

    מנהלת מכללת מקס פיין
  • מירי זכריה

    סגנית מנהלת - מחנכת, רכזת פדגוגית ומערכת.

צוות ביה"ס

צוות מנצח

  • יועצת שכבתית
  • רווית מלכה

    יועצת שכבתית
  • מיקי דגן

    מחנך. מורה למחשבים וסיב"מ. רכז מיחשוב ותקשוב
  • אבי זנזורי

    מחנך. מורה להיסטוריה - רכז חברתי
  • אריה קליינמן

    מחנך. רכז מגמת הרכב. מורה לחשמל רכב
  • מוטי מצליח

    רכז טכנאים הנדסאים. מורה לאוטוטק
  • יצחקי אברהם

    מחנך - מורה לאוטוטק
  • סיוון גלר

    מחנכת - מורה למינהל
  • אולג ודוביצ'נקו

    מחנך - מורה למתמטיקה
  • חיים אריאלי

    מחנך- מורה למתמטיקה
  • סופי קוח

    מורה לחשבונאות - כלכלה
  • ירמיהו

    מחנך יא 1 - מורה למתמטיקה ומכניקה הנדסית
  • לירון פרימור

    מורה
  • אלי תם

    קב"ס
  • שרה נייס

    מורה לחינוך גופני
  • רפי עגיב

    מורה לחינוך גופני
  • פנינה להב

    רכזת תעסוקה-עובדת קהילתית
  • זכאי עוביד

    מנהל אדמינסטרטיבי
  • אורית לוי

    מזכירה
  • יחיאל פנחס

    מחסנאי ומנהל רכש
  • אסי כהן

    עובד אחזקה
  • אלה

    מורה לאנגלית
  • דוד שריזיאן

    מורה למכונאות רכב